כל מה שרציתם לדעת על שימושיות UI/UX

מהי שימושיות UI/UX, מדוע חשוב לספק חווית משתמש טובה לגולשים שלכם וכיצד הדבר תורם לעסק שלכם? כל התשובות במאמר הבא

מאת : יפית אלימלך

עם ההתקדמות הטכנולוגית של המאה ה-21, כולנו מחפשים אחר גירויים מהירים ונגישים. בזמן שאנו גולשים באתרי אינטרנט ובאפליקציות סלולריות שונות, חשוב לנו שהאתר יטען במהירות, שהניווט באתר יהיה נוח ואינטואיטיבי ושחווית הגלישה תהיה נעימה ויעילה. כבעלי עסק, אתם כמובן רוצים שהגולשים יהנו לגלוש באתר המקדם את העסק שלכם, שיעדיפו לגלוש באתר שלכם על פני אתרים של המתחרים, שיחזרו לאתר שלכם ושישהו בו זמן רב ככל האפשר. נושא חווית גלישה נקרא במונח המקצועי של תחום בניית אתרים שימושיות UI/UX.

מהי שימושיות UI/UX?

שימושיות UI/UX כוללת למעשה שני מושגים: פיתוח חווית משתמש (User Experience או בקיצור: UX) ועיצוב ממשק משתמש (User Interface). חווית משתמש (UX) מתייחסת לחוויה שעובר הגולש כאשר הוא נכנס לאתר. במסגרת תהליך בפיתוח חווית משתמש, אנו, בחברת יפית אלימלך Y.E Digital, שמים דגש על האופן שבו חווה הגולש את הגלישה באתר. הדבר בא לידי ביטוי בין השאר בניווט באתר, המעבר בין הדפים השונים, הכפתורים שמופיעים בעמוד ועוד. המטרה היא לגרום לגולשים שלכם להיות שבעי רצון מחווית הגלישה באתר שלכם.

עיצב ממשק משתמש (UI) לעומת זאת, מתייחס לשיפור האינטראקטיביות של האתר. כאן יש הקפדה על הנראות והשפה העיצובית באתר, כמו הגרפיקה, הצבעוניות, האנימציות וכל רכיב חזותי אחר שמופיע על גבי האתר. השילוב בין עיצוב ממשק משתמש (UI) לפיתוח חווית משתמש (UX) יוצר שימושיות UI/UX – חווית גלישה אולטימטיבית.

מהי החשיבות של שימושיות UI/UX?

כבעלי עסק, המטרה שלכם היא להגדיל את המכירות ואת ההכנסות ולגרום לעסק שלכם לצמוח. שימושיות UI/UX ממלאת תפקיד חיוני בדרך להשגת המטרה הזו. שימושיות UI/UX מיועדת לשפר את חווית המשתמש של הגולשים שלכם, וכך תורמת להגדלת מספר הגולשים ובסופו של דבר מגדילה את הסיכוי להמיר אותם ללקוחות. בשוק התחרותי של ימינו, כשישנן הרבה מאוד חברות שמתחרות מולכם ומספקות שירותים או מוצרים דומים למה שאתם מספקים, חשוב מאוד לתת דגש על שימושיות UI/UX, הגולשים הם צרכנים נבונים והם קולטים במהירות אתרים שמעניקים חווית גלישה גרועה ומסורבלת. כאשר הם נכנסים לאתר שכזה, הם מיד נוטשים אותו ופונים לאתרים מתחרים. לכן, חשוב לספק חווית משתמש טובה שתגביר את שביעות הרצון של הלקוחות. מעבר לכך, שימושיות UI/UX תורמת לרושם הראשוני ולמוניטין שלכם והיא מחזקת את ערכי המותג.

מהם הגורמים שהופכים את חווית המשתמש באתר למוצלחת?

בין אם יש לכם כבר אתר קיים ובין אם אתם מתכננים לבנות אתר חדש לגמרי, ישנם כמה דברים שעליכם לשים לב להם כדי לתת לגולשים שלכם חווית משתמש טובה ואיכותית.

עיצוב המותאם לקהל היעד

על מנת לשפר את חווית המשתמש באתר האינטרנט שלכם, אתם צריכים להתייחס בראש ובראשונה למשתמשים שלכם, הלא הם הגולשים. עיצוב האתר שלכם צריך להתאים ולדבר לקהל היעד שלכם. אם אינכם משוכנעים מי הוא קהל היעד, אנו בחברת יפית אלימלך Y.E Digital, נערוך עבורכם מחקר אודות קהל היעד ונבדוק מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלו, כמו מין, גיל, תחומי עניין ומיקום. כך נוכל להחליט כיצד לאפיין את השימושיות UI/UX, בהתאם למאפייני קהל היעד.

אתר שאינו עמוס מדי

אומרים שכל המרבה הרי זה משובח, אבל במקרה של אתר האינטרנט שלכם – מומלץ להימנע מעומס יתר של תוכן, תמונות וקישורים. זכרו שלמבקרים באתר שלכם אין סבלנות רבה מדי להקדיש לשיטוט באתר, ולחיפוש אחר המידע הרלוונטי להם. עליכם לצמצם את הרעש והבלגן, ולארגן את המידע בצורה פשוטה ונוחה עם איזון מדויק בין התוכן לבין החלל הריק באתר.

זרימה טבעית
כאשר הגולשים נכנסים לאתר שלכם, חשוב שהם יהיו מסוגלים לנווט באתר בקלות וללא שום מאמץ. אם אין זרימה טבעית בעת הגלישה באתר ואין כל היגיון בין מעברי הדפים, הגולשים עלולים לנטוש את האתר שלכם ולא לחזור אליו לעולם. סרגל הכלים שלכם צריך להיות ברור ולא לכלול יותר מדי קטגוריות שיבלבלו את הגולש.

שימוש בתמונות

אמרנו שאין צורך להפריז בכמות התמונות, אך כמובן שמומלץ לשלב תמונות באתר שיוסיפו ויזואליות נעימה ואף ימחישו את המוצרים או השירותים שלכם. חשוב לבחור בקפידה את התמונות שאתם מעלים לאתר. עלי התמונות להיות ברורות, באיכות הגבוהה ביותר (HD) ולהציג את העסק שלכם באור הטוב ביותר.

טקסט קריא
כדי למכור את המוצרים ולשווק את השירותים שלכם ללקוחות, עליכם להשתמש בטקסטים שיווקים. מעבר לתוכן, חשוב שהטקסט יהיה קריא ונוח לקריאה. השתמשו בגופנים ברורים כמו למשל Ariel ואל תשלבו יותר משלושה גופנים בכל האתר. חשוב שגודל הגופן יהיה נוח לקריאה, אך לא גדול מדי. בנוסף, מומלץ לחלק את הטקסט לפסקאות עם כותרות.

מידע רלוונטי

כדי לשפר את חווית המשתמש באתר שלכם, עליכם להכניס את עצמכם לנעלי הגולשים שלכם. חשבו מהו המידע ההכרחי שעליהם לקבל על העסק שלכם, ועל המוצרים והשירותים שאתם מספקים. עליכם להעלות בין השאר את פרטי הקשר שלכם, המלצות, אודות ותשובות לשאלות נפוצות. אל תחששו להוסיף מידע מעניין אם הוא מחזק את המסר השיווקי שלכם ומגביר את האמינות של העסק שלכם. מצד שני, אל תלאו את הגולשים במידע שכלל לא רלוונטי עבורם, ואל תגזלו את הזמן היקר שלהם עם פרטים שאינם הכרחיים.

זמן טעינה של דפי האתר
האתר שלכם צריך לעלות במהירות וכך גם המעבר בין הדפים השונים. דפי אינטרנט איטיים שלוקח להם זמן רב להיטען ומזכירים את תקופת האינטרנט בשנות ה-90, יגרמו לגולשים שלכם לחוסר סבלנות ויובילו אותם לנטוש את האתר.

עיצוב רספונסיבי 
עיצוב רספונסיבי הוא חלק חשוב מאוד בכל הקשור לחווית משתמש. המונח הזה מתייחס לכך שתצוגת האתר צריכה להתאים לגודל המסכים השונים – סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים נייחים ומחשבים ניידים. בזכות עיצוב רספונסיבי, הגולשים יכולים לגלוש באתר בנוחות ובקלות, בכל זמן ומכל מקום.

עיצוב אחיד
ממש כמו שאופי המותג שלכם צריך להיות עקבי, כך גם עיצוב האתר צריך לשמור על אחידות. חשוב מאוד להקפיד שאתר האינטרנט שלכם ישמור על אותו סגנון עיצובי. אם למשל בחרתם בעיצוב נקי ומינימליסטי, יש להימנע מהכנסת דף צבעוני ומקושקש. עיצוב אחיד יגרום לכם להיתפס כמקצוענים ויתרום לחווית המשתמש של הגולשים.

אז אחרי שהבנתם את החשיבות של שימושיות UI/UX, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, לחברת יפית אלימלך Y.E Digital. אנו בונים ומעצבים אתרים המעניקים שימושיות UI/UX איכותית, אינטואיטיבית וחכמה בסטנדרט הגבוה ביותר שקיים. אתרי האינטרנט שאנו בונים לעסקים, כוללים ממשק משתמש ברמה בינלאומית. אנו נבנה חווית משתמש שתגרום לגולשים לשוב ולחזור לאתר שלכם, וכך תתחזק הצלחת העסק שלכם.

חייגו אלינו לקביעת פגישה ולהרחבת המידע בנושא: 03-6413214 | 0502722626 ו/או השאירו פרטים בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.

אהבתם את התוכן? שתפו אותו!