מאת: יפית אלימלך - מייסדת ובעלים של חברת בנייה וקידום אתרים Y.E.DIGITAL

כיצד קידום אתרים אורגני יכול לסייע לעסק שלכם?

אחת מהדרכים להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם ולהגדיל הכנסות, היא באמצעות קידום אתרים. מה זה קידום אתרים אורגני ומדוע כל עסק חייב לקדם את אתר האינטרנט שלו כדי להצליח? כל התשובות במאמר הבא:

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כל עסק זקוק לאתר אינטרנט המקדם את השירותים ו/או המוצרים שהוא מציע. אתר אינטרנט מסייע לכם להגיע ללקוחות מכל מקום בעולם, מחזק את המומחיות ואת האמינות שלכם, ומאפשר לגולשים רבים יותר להכיר את העסק שלכם. בניית אתר היא צעד חשוב, אך אי אפשר להסתפק בכך. ישנה תחרות גדולה כמעט בכל שוק, וכדי להתמודד מול המתחרים שלכם עליכם לדאוג לקידום האתר שלכם. 90 אחוז מכמות התנועה לאתרי אינטרנט נעשית באמצעות מנועי חיפוש, ומנוע החיפוש העיקרי ברשת הוא גוגל. ישנה חשיבות רבה למיקום האתר שלכם בגוגל: מחקר מצא כי 40 אחוז מהגולשים נכנסים אך ורק לשלושת האתרים שממוקמים ראשונים בתוצאות החיפוש. האתרים שנמצאים בדפים האחרונים סובלים מתנועת גולשים מעטה אם בכלל. על מנת להגיע לעמודים הראשונים במנוע החיפוש, ניתן לבצע קידום אתרים בגוגל באמצעות קידום אורגני.

מהו קידום אתרים אורגני?

קידום אורגני נקרא בשפה המקצועית SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization – אופטימיזציה למנועי חיפוש). זהו למעשה תהליך שבמסגרתו משפרים את הקוד, התוכן ומבנה האתר, על מנת שיתאים לדרישות של מנוע החיפוש. מקדם אתרים מקצועי מבצע שלל פעולות על מנת לקדם אתרי אינטרנט. בין השאר הוא משלב מילות מפתח פופולריות הקשורות לתחום העסק, משפר את חווית המשתמש, משפר את מבנה האתר, מטמיע קישורים חיצוניים (קישורים לאתרים אחרים) וקישורים פנימיים (קישורים לעמודים בתוך האתר), מתאים את הקוד של האתר לדרישות של גוגל ומשפר את זמן הטעינה של העמודים.

ככל שאתר האינטרנט עונה לדרישות של גוגל ומקודם בצורה טובה יותר, כך גדל הסיכוי שהוא ימוקם בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש וייהנה מתנועת גולשים גדולה יותר. חברות גדולות ועסקים קטנים ובינוניים כאחד, משקיעים חלק ניכר מהתקציב שלהם על קידום אתרים בגוגל. הם נעזרים בחברות לקידום אתרים או במקדם אתרים המסייעים להם לעקוף את המתחרים בשוק. אז כיצד קידום אתרים אורגני יכול לעזור לעסק שלכם? לפניכם כמה סיבות מדוע כדאי לכם להשקיע בקידום האתר שלכם.

הגדלת קהל הלקוחות

כפי שכבר אמרנו, אתרים הממוקמים בדפים הראשונים בגוגל, נהנים מתנועת גולשים גדולה יותר לעומת אתרים הממוקמים בדפים האחרונים. ככל שתגדל כמות הגולשים לאתר שלכם, כך יגדל שיעור ההמרות שלכם. שיעור ההמרות הינו היחס בין מספר האנשים שהופכים ללקוחות שלכם לבין המספר הכולל של הגולשים שביקרו באתר שלכם. קידום אתרים בגוגל ימיר את הלקוחות הפוטנציאליים ללקוחות, וכך תוכלו להגדיל את היקף המכירות שלכם.

העלאת המודעות למותג שלכם

ישנם חצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים שפועלים בישראל. את מרביתם אתם בוודאי לא מכירים ולא שמעתם עליהם מעולם. הדרך לגרום לכמה שיותר אנשים להכיר את העסק שלכם היא באמצעות קידום האתר שלכם בגוגל. קידום אתרים אורגני יגדיל את תנועת הגולשים לאתר שלכם, וכך יותר ויותר גולשים יהיו מודעים לשירות ולמוצרים שאתם מספקים.

פנייה לקהל היעד הספציפי שלכם

שיטות הפרסום המסורתיות, כמו מודעות בעיתון, תשדירי רדיו או פרסומות בטלוויזיה, פונות לקהל רחב מדי וכמעט שאינן מאפשרות להתמקד בקהל היעד הספציפי שלכם. כאשר אתם פונים לכלל האוכלוסיה באמצעות שיטות פרסום אלו, אתם עלולים להגיע לצרכנים שהשירות או המוצר שלכם כלל לא רלוונטי עבורם. באמצעות קידום אתרים בגוגל, ניתן להגיע לקהל היעד שמתעניין בעסק שלכם.

תהליך קידום אתרים כולל בין השאר ביצוע של מחקר מילות מפתח. תפקידו של מקדם אתרים הוא לבדוק מהן מילות החיפוש הפופולריות ביותר הקשורות לתחום העסק שלכם, ולשלב אותן בתכנים השונים באתר שלכם. כך למשל, אם יש לכם פיצריה, כאשר גולש יחפש את מילת המפתח ״פיצה״, יש סיכוי גבוה שהוא יגיע לאתר שלכם. באמצעות מילות המפתח, תוכלו להבטיח כי הגולשים שנכנסים לאתר באמת רלוונטים עבורכם.

אתר ידידותי למשתמש

קידום אתרים אורגני מסייע לאתרי אינטרנט להיות מהירים וידידותיים יותר לגולשים. אתרי אינטרנט איטיים ומסורבלים שאינם מותאמים לטלפונים הניידים, מרחיקים גולשים ועלולים לגרום להם לברוח מהאתר במהירות רבה. מעבר לכך, גוגל מעדיף להעניק לגולשים שלו חווית משתמש טובה, ולהפנות אותם לאתרי אינטרנט נוחים, עם עמודים הנטענים בזמן קצר ובעלי עיצוב רספונסיבי (עיצוב המותאם למגוון מסכים השונים – מחשב נייח, מחשב נייד, טלפונים סלולריים וטאבלטים). בזכות קידום אתרים האתר שלכם יהיה ידידותי יותר למשתמש, מה שיגדיל את כמות המבקרים באתר שלכם.

הגברת האמינות של העסק שלכם

אתרים הממוקמים בדפים הראשונים בגוגל נתפסים כאמינים יותר בקרב הגולשים. ככל שהאתר שלכם ימוקם בדירוג גבוה יותר בגוגל, כך תוכלו לבסס את עצמכם כאוטוריטות בתחום שלכם. גולשים הזקוקים לשירותים ולמוצרים שלכם יפנו אליכם ויהפכו ללקוחות הקבועים שלכם, משום שהעסק שלכם נתפס כאמין.

יצירת שיתופי פעולה

קידום אתר בגוגל לא רק שמגדיל את כמות הלקוחות שלכם, אלא עשוי להניב לכם שיתופי פעולה מצליחים. ישנם עסקים רבים שעשויים לפנות אליכם על מנת ליצור שיתופי פעולה. קידום אתרים אורגני מסייע להעלות את האתר שלכם לרדאר של עסקים משלימים, כך שתוכלו לקבל מכם פניות רבות. כך למשל, אם יש לכם סוכנות שחקנים, תוכלו ליצור שיתוף פעולה עם משרד פרסום. ככל שהאתר שלכם יקודם, כך יש לכם סיכוי גבוה יותר להשיג הזדמנויות עסקיות שישתלמו לכם.

תוצאות ארוכות טווח

אחד האתגרים של בעלי עסקים הוא להשיג תוצאות מידיות לפרסום בו הם משקיעים. פרסום העסק שלכם באמצעות מודעות בעיתון, תשדירי חסות ברדיו ופרסומות בטלוויזיה הוא מוגבל בזמן. אתם חייבים להשיג תוצאות בטווח קצר אחרת תפסידו כסף. לעומת זאת, קידום אתרים אורגני מביא תוצאות לטווח הארוך. כל עוד תשקיעו בקידום איכותי בסיועו של מקדם אתרים, האתר שלכם יישאר בחזית. התוצאות ידברו בעד עצמן ואתם תקבלו החזר להשקעה שלכם.

פרסום זול יחסית

פרסום באמצעי התקשורת המסורתיים, כמו עיתונות, רדיו וטלוויזיה, כרוך בהשקעה כספית גבוהה יותר לעומת העלות של קידום אורגני. תוכלו לקדם את האתר בעצמכם ללא כל עלות כספית, או להיעזר במקדם אתרים שיקדם את האתר עבורכם במחיר נמוך יחסית משיטות פרסום אחרות. ישנם עסקים המשלבים קידום אורגני יחד עם קידום ממומן. זהו פרסום מודעות בתשלום באמצעות פלטפורמה הנקראת גוגל אדוורדס (Google Adwords). כל שעליכם לעשות הוא להגדיר מה התקציב שאתם מוכנים להשקיע על פרסום האתר שלכם בגוגל. מודל התשלום הוא לפי הקלקה, כלומר אתם משלמים רק כאשר הגולש נכנס לאתר שלכם ( Pay Per Click). קידום ממומן היא שיטה יעילה לשיווק האתר שלכם, אך היא יקרה יותר מקידום אורגני, המודעות הממומנות נתפסות כפחות אמינות, וכאשר תעצרו את הקמפיין הממומן ותחדלו לשלם על הפרסום, תנועת האתר שלכם תלך ותפחת.

כיצד לבחור חברה לקידום אתרים

בישראל ישנן מאות חברות קידום אתרים, אבל איך תדעו מהי החברה הטובה ביותר עבור העסק שלכם? שיתוף פעולה עם חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים היא ארוכת טווח, ולכן אתם חייבים להיות בטוחים בבחירה שלכם. ישנם כמה דברים שעליכם לשים לב אליהם בעת בחירת החברה או המומחה לקידום אתרים שילווו אתכם לאורך הדרך.

ניסיון

קידום אתרים איכותי צריך להיעשות בידיהם של אנשים מקצועיים ובעלי ניסיון. חשוב שתבדקו מהו הניסיון של החברה או של מקדם האתרים, כמה שנות וותק יש להם ולכמה לקוחות הם כבר סייעו. בדקו האם החברה עסקה בעבר בקידום אתרים בתחום שלכם, משום שתחום העסק שלכם עשוי להשפיע על אופן קידום האתר. כך למשל, בשוק עורכי הדין ישנה תחרות עצומה, וכדי שהאתר שלכם יופיע בעמודים הראשונים בגוגל דרושה עבודה רבה.

ביקורות וחוות דעת

מומלץ לבחון ביקורות וחוות דעת על החברה. ניתן לאתר ביקורות כאלו בגוגל או באמצעות רשתות חברתיות. בנוסף, תוכלו לבקש מהחברה שתפנה אתכם לאחד מהלקוחות שלה. תוכלו לשוחח עם הלקוחות ולהתרשם מהשירות שהם קיבלו ועד כמה הם שבעי רצון. בנוסף, בקשו המלצות מקולגות שלכם למקצוע שנעזרו בחברות לקידום אתרים.

הגדרת התקציב שלכם

לפני שתשקיעו בשירות שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם, אל תשכחו לתכנן את התקציב שלכם מראש. ערכו השוואת מחירים בין החברות השונות לקידום אתרים, ובררו מהו המחיר של חבילות הקידום הן מציעות.

זכרו שהשיקול הכספי הוא חשוב. יחד עם זאת, אל תבחרו בחברה הזולה ביותר. על שירות זול מדי, אתם עלולים לשלם ביוקר.

אל תיפלו להבטחות שקריות

חשוב לדעת שקידום אתרים בגוגל, הוא תהליך ארוך שלוקח זמן. יחלפו חודשים ארוכים עד אשר תראו תוצאות, ונדרשת סבלנות רבה ואורך רוח עד שהאתר שלכם ימוקם בדירוג גבוה יותר בגוגל. מעבר לכך, קידום אורגני מצריך השקעה ותחזוק האתר באופן שוטף. בין השאר תידרשו לכתוב לעיתים קרובות מאמרים איכותיים בתחום העסק שלכם. לכן, אל תסמכו על חברות שמבטיחות שיכניסו אתכם לעמוד הראשון בגוגל בתוך שבוע ובלי כל השקעה מצידכם. מהר מאוד אתם תיווכחו שמדובר במצג שווא. לכו על חברות שמציגות בפניכם את האמת ולא מפזרות הבטחות שקריות לאוויר.

היזהרו מקידום בשיטת כובע שחור

ישנן חברות המנסות לקצר תהליכים ולקדם אתרים בשיטות פסולות, כמו למשל העלאת תוכן כפול, שימוש בתוכנות מחשב לייצור מאות של דפים ריקים מתוכן, דחיסה מוגזמת של מילות מפתח במאמרים, וקניית מאות קישורים מאתרים שאינם איכותיים ואינם קשורים כלל לתחום שלכם. גוגל מענישה אתרים שפועלים בשיטה הזו, מורידה את המיקומים שלכם במנוע החיפוש ועלולה אף להסתיר אותם. מומלץ לבדוק היטב באילו שיטות קידום פועלת החברה, על מנת שלא להסב לאתר שלכם נזק רב לטווח ארוך.

הגדירו מראש את היעדים שלכם

כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, חשוב שתגדירו מראש מהם היעדים והמטרות שלכם. האם אתם מעוניינים לשפר את המכירות שלכם על ידי הגדרת מילות מפתח מסוימות? האם אתם מעדיפים להגדיל את משך זמן השהות של המבקרים באתר שלכם? לא משנה באיזו חברת לקידום אורגני SEO תבחרו, עליכם לוודא שהיא יודעת לאן אתם שואפים להגיע.

קבעו פגישה

לפני שאתם חותמים על עסקה עם חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים, מומלץ מאוד לקיים פגישה עם צוות מקדמי האתרים פנים מול פנים. כך תוכלו להתרשם טוב יותר ולהכיר את האנשים שיעניקו לכם שירות באופן שוטף. במהלך הפגישה כדאי לבחון מהי האינטראקציה ביניכם לבין הצוות. האם עובדי החברה סבלנים ואדיבים? האם הם עונים לעניין לשאלות שלכם? מומלץ לבחור בחברה שתהיה זמינה לפניות שלכם בדרכים שונות, כמו טלפון, וואטסאפ ומייל. כך תוכלו להרגיש שיש לכם עם מי לדבר ולהתייעץ בכל שאלה ובעיה שצצות להן.

אז אם גם אתם מעוניינים לקדם את העסק שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו, לחברת יפית אלימלך דיגיטל Y.E.DIGITAL, ואנו נשמח להעניק לכם שירות מקצועי ואפקטיבי. לחברה שלנו יש שפע של ניסיון בקידום אתרים ומאחורינו שורה ארוכה של לקוחות מרוצים עם אתרים המקודמים במיקומים הראשונים בגוגל.

חייגו אלינו לקביעת פגישה ולהרחבת האינפורמציה : 03-6413214 | 0502722626 ו/או השאירו פרטים בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם 🙂

הדרך שתוביל את האתר שלכם להצלחה מתחילה אצלנו!

אהבתם את התוכן ? שתפו אותו!